از عطر ها بیشتر بدانیم

۲۳ آبان, ۱۳۹۴

از عطر ها بیشتر بدانیم

مقدمه : هدف از ارائه این مقاله شناخت بیشتر عطر ها و آشنایی با اصطلاحات خاص در دنیای عطر و ادکلن است .

پرفیوم : پرفیوم یا همان عطر ، نام کلی مصطلح بر تمامی رایحه هاست . 

ادو پرفیوم به رایحه هایی اطلاق میشود که نسبت بیشتری از اسانس در ترکیبات آنها  بکار رفته است . بنابراین از قدرت پخش بو و ماندگاری بالاتری نیز برخوردار هستند .  میزان حجم و غلظت  عطرها بسته به فرمول تولیدشان با یکدیگر فرق دارد . رایحه ها در فرمولی واحد با درصدهای متفاوت نام هایی همچون ادو پرفیوم ، ادو تویلت ، کلوژن ، افتر شیو و … را به خود اختصاص میدهند.

آروما :

نامی که برای تمایز بو و مزه بکار میرود . اصطلاحی است که برای بیان بو و طعم پرفیوم از آن استفاده میشود .

عطار:

ماده ای حاصل از  تقطیر و استخراج پرفیوم از گل رز که سابقه ای در فارسی باستان داشته ونمونه ای از بوی شیرین میباشد .

آقای بینی :

مستر نوز یا همان آقای بینی به طراحان رایحه شناسی گفته میشود  که در زمینه ی طراحی و ساخت انواع پرفیوم ها فعالیت دارند . این افراد کسانی هستند که در خانه های مد و انواع شرکت های عطر سازی با ترکیب انواع رایحه ها ، محصولی را برای معرفی به بازار آماده میکنند .

آروماتیک شیمیایی :

ترکیبی از مولوکول های شیمیایی که از ترکیب عناصری در شیمی آلی حاصل شده ، عطر شیمیایی گفته میشود که در ساخت عطر کاربرد دارد .

آروما تراپی :

یک نوع از شیوه درمان برای سلامت جسم و روان که با استفاده از اسانس های روغنی و عطرها کاربرد دارد . به این شیوه درمان آروماتراپی گفته میشود . این روش توسط مصریان کشف و تا امروز مورد استفاده قرار میگیرد و قدمت چندین ساله دارد . در این روش با ماساژ دادن  نواحی دردناک بدن به وسیله روغن های گیاهی و اسانس و استشمام برخی رایحه ها درد و خستگی رفع شده و  شفا و آرامش حاصل میشود.

نایچ :

عمده ی فروش محصولات محدود یا به اصطلاح لیمیتد ادیشن را در قفسه ی فروشگاهی خرده فروشی بازار را میگویند .

سیگنیچر :

طراحان برای هر عطر تولیدی خود  امضا یا اثر انگشتی برای منحصر بفرد بودن یک پرفیوم انجام میدهند . که به این نشانه گذاری یا همان علامت گذاری ، سیگنیچر گفته میشود .

آخرین نظرات(0)

اولین نظر به این محصول را شما بدهید :)

قوانین درج نظر

متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید

نظر شما با موفقیت درج گردید
متاسفانه مشکلی رخ داده است. مجددا تلاش نمایید.
به سبد خرید اضافه شد ورود به سبد خرید ادامه خرید